Nowe publikacje
Nowe publikacje
Peter C. Brown Henryk L. Roediger Mark A. McDaniel, Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się
Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się
Przełożyła: Dorota Chabrajska
Wiele znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo stosowanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności stwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, ale korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i trwalsze opanowanie materiału jest natomiast rezultatem robienia sobie testów sprawdzających, wprowadzania pewnych utrudnień do ćwiczeń, odczekiwania z kolejną powtórką nowego materiału, dopóki nie zaczniemy go trochę zapominać, oraz przemieszania ćwiczeń dotyczących jednego tematu czy jednej umiejętności z innymi. Ten skierowany przede wszystkim do uczniów, studentów, nauczycieli i sportowców poradnik okaże się niezwykle pomocny także dla wszystkich tych, którzy pragną podjąć wyzwanie uczenia się przez całe życie.
W akademickim wydawnictwie Harvard University Press rzadko ukazują się książki o charakterze poradnikowym, adresowane do szerszej publiczności czytelniczej. Wyjątek, jaki uczyniono dla tego tytułu, świadczy najlepiej o jego walorach dla coraz bardziej skomplikowanego procesu edukacji.
- Autor
- Peter C. Brown Henryk L. Roediger Mark A. McDaniel
- ISBN
- 978-83-211-1975-5
- Oprawa
- Oprawa miękka
- Rok wydania
- 2016
- Ilość stron
- 344