Etyka w biznesie i katolicka nauka społeczna

ISBN 978-83-211-2064-5

Zbiór artykułów nt. relacji między etyką w biznesie i katolicką nauką społeczną

Czy religia, której założyciel uczył moralności opartej na fundamentalnej zasadzie miłości bliźniego, może moralnie aprobować zorientowane na zysk przedsiębiorstwa funkcjonujące w ramach współczesnej gospodarki globalnej? Jakie relacje powinny łączyć wiarę i życie gospodarcze? W jaki sposób przedsiębiorcy, pracownicy i dyrektorzy mogą przyczyniać się do wspólnego dobra poprzez bardziej etyczne zachowania biznesowe i społeczne?
Etyka w biznesie i katolicka nauka społeczna to książka prezentująca szerokie spojrzenie na dwa rozbieżne obszary życia. Skoncentrowani na sprawczości przedsiębiorców oraz interesach biznesowych, autorzy podejmują fundamentalne problemy, z którymi mierzą się liderzy biznesu i przedsiębiorstwa pragnące prowadzić swoją działalność w społecznie odpowiedzialny sposób.

Daniel K. Finn
Pofesor ekonomii i sztuk wyzwolonych oraz teologii Uniwersytetu St. John’s i Kolegium im. Świętego Benedykta. Autor książek o etyce w ekonomii i biznesie.

Zaprezentowane wywiady z trojgiem katolików zajmujących stanowiska kierownicze oraz pouczające eseje mają ułatwić czytelnikowi nawigację pośród zdradliwych wód, jakie od niepamiętnych czasów oddzielają dążenia nakierowane na zysk gospodarczy od osadzonej w wierze analizy moralnej. Jeśli poszukujesz mostu, który zdołałby połączyć owe dwa wymiary, zacznij od tej niezwykle wnikliwej publikacji.
— Thomas Messaru SJ, profesor teologii moralnej, Uniwersytet Fordham

Autor
Daniel K. Finn (red.)
ISBN
978-83-211-2064-5
Wydawnictwo
Instytut Wydawniczy PAX
Tłumaczenie
Witold Wojtaszko
Oprawa
Oprawa miękka
Wydanie
I
Rok wydania
2023
Ilość stron
380
Rozmiar
15×22,5 cm